21 Ekim 2012 Pazar

2010 / 08 Dubrovnik - Korçula - Mostar...

Tarih: Ağustos 2010

Yurt dışı olsun ama vize derdi olmasın, deniz kum güneş olsun, tarih coğrafya olsun ama biraz da yüzelim istedik. Hırvatistan' ı bu sebeple seçtik. Gittiğimiz ülkede motosiklet kiralamaya karar vermiştik. Bu sebeple, İstanbul' dan ayrılmadan önce Dubrovik' teki tek enduro motosiklet kiralayan firmayla bağlantıya geçip gerekli ayarlamaları yaptık.

Not : Çoğu Avrupa ülkesinde olduğu gibi, burada da motosiklet kullanımı oldukça yaygın. Turistlerin çoğu scooter kiralayarak şehirde ve civarda geziyor. Sadece motosiklet ehliyetine sahip olmak yeterli. Çünkü ülkemizde verilen ehliyetler uluslararası niteliğe sahip, Hırvatistan' da motosiklet kiralamak için ekstra bir belgeye gerek yok. Benzinin de litresi 2€.

Şehre ilk bakış...

Vardığımız gün genel şehir turunun ardından Babin Kuk bölgesindeki (oteller bölgesi) 3 yıldızlı Tirena Otel'ine yerleştik. Babin Kuk bölgesi, şehir merkezine otobüsle 10 dk mesafede. Ve sürekli otobüs bulabiliyorsunuz. Otelin önündeki otobüs durağından 6 numaraya bindiğinizde 10 dk içinde şehir merkezindesiniz. Ve aynı şekilde her saat kolaylıkla kaldığınız otele geri dönebilirsiniz. Şehre ilk indiğinizde geri dönüş ve bir dahaki geliş için otobüs biletlerinizi büfelerden temin ederseniz rahat edersiniz.

Kale manzarası ve
uzaklarda Bari Limanı...

Henüz motosikletimizi teslim almak için önümüzde 2 gün vardı. Bu iki günü kendi çabalarımızla Old City - Eski Şehir bölgesini gezerek geçirdik.

Kawasaki KLE 500

Vardığımızın 3.gününde motosikletimiz sevgili Branko tarafından kaldığımız otelin kapısına getirildi... :)

Dragstar ve sisibar rahatlığından sonra bu motor yolcu için oturuş şekli sebebiyle ilk etapta yorucu olabiliyor. Ama zamanla alışılıyor. İstanbul'dan kendi kasklarımızı ve montlarımızı yanımızda getirmiştik. Firmadan motoru sadece arka çantasıyla beraber teslim aldık.

1.gün: Şehir içinde civarı gezerek geçti. Havaalanı istikametinde şehirden yaklaşık yarım saatlik mesafede bir başka oteller bölgesi mevcut. Burada konaklayan diğer arkadaşlarımızla buluştuk.

2.gün: Ston ve akabinde Korçula' ya gitmek üzere kahvaltının altından sabah 9 civarı otelimizden ayrıldık. Orebic' e kadar iki yanı yer yer ormanlarla çevrili, yer yer ise yamaç olan karayolundan devam ettik. Ve Orebic' ten feribotla Korçula' ya geçtik.

Sıcak molası :)
Manzara molası :)

Korçula Kalesi

Dalmaçya kıyılarının her an her noktası denize girmek için son derece müsait. Ancak, mayonuzu içinize giymenizde fayda var. Pek tabiki motosiklet kıyafetleri içerisinde mayo giymeyi tercih etmemiştik. Değiştirecek yer bulamayınca birçok güzel denizi o sıcakta arkamızda bırakmak zorunda kaldık.
Kale manzarasına bakan bir çay bahçesinde, fırından alınmış taze börekler ve kolalarımızla hem karnımızı doyurduk hem de dinlendik.

Dönüş yoluna geçtiğimizde vakit akşamüstü olmuştu. Lavantaların ve böğürtlenlerin arasından otelimize doğru yola koyulduk.

Gün batımında Ston... Gezemedik :(

3. gün : Son gün programımızda Bosna - Hersek var. Buraya kadar gelmişken köprüler şehri Mostar' ı görmeden ayrılmak olmaz dedik ve kahvaltının ardından saat 9 civarında otelimizden Mostar' a gitmek üzere ayrıldık. Önceki gün gidip geri döndüğümüz güzergah üzerinden Bosna' ya doğru yola çıktık.

Mostar'a ayak basar basmaz, seyahat sırasında bir ilk ile karşılaştık. Motordan ayağımızı yere indirmeden bir değnekçi yanı başımızda biterek bizden 1€ park parasını talep etti. Hırvatistan' ın hiçbir yerinde böyle bir uygulama yok. Arkasından da yukarıdaki fotoğrafta görünen 34 plakalı motosiklet ve sahibi ile karşılaştık. :) Sahibi tek başına Edirne' den yola çıkmış ve Mostar' a kadar gelmiş.

Adet köprüden atlamak, ama mayonuz varsa... :(

Bu seyahatin ardından, otelimize geri döndük. Motosikletimizi aldığımız gibi depo dolu olarak teslim ettik. Daha ülkeden ayrılmamıza 2 gün vardı, kalan zamanımızı geçirdiğimiz 3 günün etkisinde deniz kenarında yayılarak geçirdik.

Tadı da damağımızda kaldı... Gidilmesi gereken diğer bölgeleri not ettik. Kalan yerleri ise bir sonraki Hırvatistan seyahatimizde tamamlamayı planlıyoruz. Nasıl olsa artık orda bir motosikletimiz de var... :)